Ai acces la peste 35 de instrumente psihologice general-clinice (primele 16), organizaționale (de la 17 la 27) sau educațional-vocaționale (de la 28 la 36)!
Am integrat AI (
Artificial Intelligence) în generarea rapoartelor PsihoProfile și folosim resursele
Chat GPT 4o pentru a-ți oferi recomandări sau planuri de intervenție, utile în munca ta!
”Rapoartele expert AI” îți sunt deosebit de utile mai ales dacă:
a) ești la început de carieră profesională și ai nevoie de modele, exemple și structură – elemente care să îți ghideze activitatea profesională și modul în care oferi servicii clienților tăi;
b) ai ceva experiență profesională, dar te confrunți cu un caz atipic sau cu o problematică aparte, care nu este în zona ta de maximă competență și trebuie să oferi soluții;
c) ai o expertiză consistentă, dar îți dorești să înveți lucruri noi, să verifici dacă ți-a scăpat ceva sau să economiști timp în redactarea concluziilor și recomandărilor pentru client.
Mai multe detalii
Inventarul de personalitate
Big Five©plus (Constantin et al., 2008/ 2010) permite obținerea unui profil de personalitate exhaustiv, un screening complet al personalităţii individuale, atât prin raportare la cei 5 meta-factori (
Extraversiune, Agreabilitate, Nevrozism, Conştiinciozitate şi Deschidere), cât și prin raportare la cei 30 de factori / fațete ale personalității subsumați celor cinci meta-factori. Având 240 de aserțiuni cu alegere forțată, Big Five
©plus a fost construit în România, calibrat în acord cu modul de a gândi şi acţiona a românilor și validat prin raportare la alte trei probe similare cu notorietate:
I.P.I.P. (Goldberg, 1999);
DECAS (Sava, 2008) și
NEO PI-R (Costa, și McCrae, 1987).
ACREDITAT de
Colegiul Psihologilor din România în ședința
Comisiei Metodologice din data de 11.01.2019!
Detalii C.P.R.
despre ”
Modul utilizare Big Five©plus”. Mai multe detalii
Inventarul
ETP duo (
Evaluarea
Tulburărilor de
Personalitate) este un instrument de evaluare a tendințelor/ tulburărilor de personalitate (dezvoltări dizarmonice ale personalităţii) din perspectiva a două modele concurente (”
duo”) în diagnostic:
DSM-5. si
ICD-10. Chestionarul ETP
duo (Constantin & Nicuță, 2022), conține 131 de itemi și permite evaluarea tendințelor sau predispozițiilor individuale pentru 11 tulburări de personalitate (
paranoidă, schizoidă, schizotipală, antisocială/ disocială, borderline, impulsivă, narcisistă, histrionică, evitantă, dependentă și obsesiv-compulsiv/ anankastă) și pentru manifestările de tip
anxios și
depresiv.
ACREDITAT de
Colegiul Psihologilor din România în ședința
Comisiei Metodologice din data de 27.10.2023.
Detalii pe pagina CPR dedicată metodologiilor acreditate:
Inventarul ETPduo!
Mai multe detalii
Inventarul de personalitate
DA12profile (
Dimensiuni
Accentuate) a fost construit după modelul personalităților accentuate propus de Karl Leonhard (1970), conține 151 de itemi cu răspuns dihotomic (adevărat/ fals) şi permite evaluarea a 12 dimensiuni accentuate ale personalităţii:
demonstrativitate, hiperexactitate, hiperperseverență, nestăpânire, hipertimie, distimie, ciclotimie, exaltare, anxietate, emotivitate, dependență și nevrozism (Constantin et al., 2010). Inventarul DA evaluează acele trăsături psihologice care pot „da farmec” personalității unui angajat și anumite atuuri în plan personal și profesional, dar și anumite vulnerabilități sau ”probleme” relaționale, ele putându-se manifesta şi ca factor perturbator al activității profesionale şi sociale.
Mai multe detalii
Chestionarul Big Five©short
Care este profilul (sintetic/ de bază) al personalității?
Chestionarul
Big Five©short, prin intermediul a 90 de itemi dihotomici, permite evaluarea celor 5 meta-factori ai personalității și estimarea tendințelor spre cele 30 de fațete subsumate celor 5 meta-factori. Fiind construit din itemii Chestionarului Big Five
©plus (Constantin et al., 2008/2010), pe baza analizelor realizate pe un eșantion de 15 000 de evaluări din PsihoProfile, Chestionarul Big Five
©plus_short permite
realizarea unui screening rapid, în doar 10 - 15 minute, a personalității individuale. Cei 90 de itemi se prezintă sub formă de afirmații cu două posibile variante de răspuns (alegere forțată), incluzând și o variantă de răspuns intermediară (”?”) pentru nehotărâți sau cei care nu se regăsesc în nici una dintre cele două variante dihotomice.
Mai multe detalii
Inventarul
PI (Primal Beliefs
Inventories) a fost creat și validat de o echipă condusă de C.D.W. Clifton (Clifton, Park, Baker & all, 2019) și permite
evaluarea credințelor generale despre lume și viață, credințe pe care o persoană le are despre lumea în care trăiește și care i-ar putea influența dezvoltarea personalității și starea sa de bine. Varianta în limba română a Inventarului PI este formată din 145 de itemi cu răspuns pe scală Likert în 6 trepte (de la 1-,,Acord puternic” la 6- ,,Dezacord puternic”) asigurând
evaluarea a 22 de dimensiuni psihologice distincte (credințe despre lume și viață), grupate în 3 mari clase / categorii (
Lumea este ... ”sigură” vs. ”
periculoasă”;
”incitantă” vs. ”
anostă” sau
”însuflețită” vs. ”
mecanicistă”) toate subsumate unui factor general care descrie o credință generală despre lume în sensul că (la polul pozitiv!)
lumea este un loc minunat, frumos, fascinat, abundent, sigur, plin de înțeles, ușor de îmbunătățit și în progres....
Mai multe detalii
Chestionarul
PAS (
Percepții și
Atitudini despre
Sine) permite evaluarea patru aspecte definitorii pentru înțelegerea profilului psihologic al unei persoane și pentru estimarea tendinței acesteia de a fi sinceră sau de a deforma răspunsurile oferite: imaginea de sine (
stimă de sine, auto-eficacitate, realizare), tendința de fațadă (
auto-amăgire, auto-prezentare, exagerare), auto-devalorizarea (
recunoștință(–), regrete, auto-depreciere) și integritatea morală
(
sinceritate, onestitate, moralitate). Fiecare dintre cele 4 dimensiuni ale Chestionarului PAS este evaluată prin intermediul a 21 de itemi, grupați în câte trei factori. Scoruri mari extreme la primele trei scale ale Chestionarului PAS ne atrag atenția asupra unor posibile deformări pozitive (
fake good) sau negative (
fake bad) ale răspunsurilor unei persoane, în timp ce scorurile mari (extreme) la scalele ”Integrității morale” ne pot pune în gardă îl legătură cu sinceritatea, onestitatea și ”flexibilitatea morală” a persoanei evaluate.
Mai multe detalii
Chestionarul
BRI (”
BRIght side of personality”), vizează acele dimensiuni psihologice care dau farmec și valoare personalității individuale:
încrederea în oameni și în intențiile lor bune,
aprecierea sau admirația pentru reușitele celorlalți,
generozitatea și autenticitatea în relațiile cu ei,
emoțiile pozitive și exprimare lor deschisă, cultivarea unor
relații pozitive cu ceilalți,
angajamentul și implicare personală, atribuirea de
sens și scop vieții personale și sentimentul
realizării și împlinirii personale,
empatia în relațiile interpersonale,
compasiunea față de semeni și
altruism-ul în relațiile cu ceilalți etc.(Constantin et al. 2023). Prin intermediul a 64 de itemi sunt evaluate cele
11 dimensiuni psihologice pozitive, dimensiuni definitorii pentru partea pozitivă, luminoasă a naturii umane, dimensiuni care pot fi subsumate sintagmei ”bright side of personality”.
Mai multe detalii
Inventarul punctelor forte de caracter (
VIA-IS-R;
Seligman &
Peterson, 2018) este focalizat pe analiza
virtuților și ”punctelor forte” individuale apreciate în diferite culturi și contexte de viață, pe aspectele pozitive ale personalității, asociate cu funcționarea optimă și starea de bine (
https://www.viacharacter.org/research/findings). Chestionarul
VIA Inventory of Strengths (
VIA-IS-R) este format din 192 de aserțiuni și permite evaluarea a 24 de forțe (pozitive) de caracter grupate în 6 virtuți fundamentale, virtuți considerate universale în diferite culturi și societăți:
Înțelepciune, Curaj, Umanitate, Dreptate, Temperanță și Transcendență. Inventarul VIA are aplicații practice în diverse contexte, inclusiv școli, organizații, terapie și dezvoltare personală, contribuind la promovarea unei perspective mai pozitive asupra psihologiei umane, concentrându-se pe cultivarea punctelor forte individuale și pe îmbunătățirea stării de bine generale.
Mai multe detalii
Chestionarul HAPPY
Care îi sunt caracteristicile asociate stării de bine/ fericirii?
Chestionarul
HAPPY permite evaluarea (a) nivelului actual al
emoțiilor pozitive (well-being sau fericire), (b)
trăsăturilor psihologice asociate dobândirii sau pierderii stării de bine/ fericirii (optimism, serenitate, așteptări, reziliență)
și (c) măsurii în care sunt puse în practică
strategiile minimale de păstrare sau de (re)câștigare a stării de bine/ fericirii (
hedonism, succes, absorbție, scop, relaționare). Format din 77 de itemi, instrumentul permite evaluarea celor 10 dimensiuni psihologice asociate stării de bine/ fericirii iar
Raportul de consiliere oferă sugestii cu privire la
strategiile practice care pot fi folosite de persoana evaluată
pentru (re)câștigare stării de bine, reguli, acțiuni și soluții relativ simple care pot fi folosite pentru îmbunătățirea armoniei și satisfacției individuale, pornind de la caracteristicile personale evaluate.
Mai multe detalii
Inventarul APT (
Atypical
Personality
Traits) permite identificarea unor
profiluri atipice de personalitate, de la cele care definesc ”personalitățile eroice”, la cele care sunt caracteristice ”personalităților dificile”. Inventarul APT a fost construit prin raportare la descrierile din sistemele de diagnostic DSM-V și ICD-10, cele care se referă la ”tendințele dizarmonice”/ tulburările de personalitate (Constantin & Nicuță, 2022).
Chestionarul APT conține 122 de itemi (+ 4 itemi de control pentru versiunea online) și permite identificarea tendințelor pentru ”
Personalitatea atipică:
”Rebelă”, ”Solitară”, ”Dramatică”, ”Emoțională”, ”Perfecționistă”, ”Supusă”, ”Timidă”, ”Excentrică”, ”Justițiară”, ”Narcisistă”, ”Impulsivă”, ”Anxioasă” sau
”Depresivă”. Pentru aceste tendințe/ trăsături atipice de personalitate sunt oferite câteva
sugestii/ recomandări generale, direcții de acțiune de la care se poate porni, fie în activități de
autodezvoltare personală fie în intervenții specializate de tip
consiliere, mentorat sau
coaching. Mai multe detalii
Chestionarul
DSP (
Dark
Side of
Personality) este format dintr-o compilație de scale grupate în jurul ”dark side of personality”, având la bază itemii unor scale consacrate la nivel internațional (la care se adaugă și itemi proprii), scale verificate în studii empirice recente și grupate într-un instrument unitar. Prin intermediul a 62 de itemi, sunt evaluate 2 trăsături unidimensionale -
integritatea și
căutarea riscului - și două trăsături multidimensionale:
manipularea (cu subfactorii
machievelism, psihopatie, narcisim și
sadism) și
agresivitatea (cu subfactorii
ostilitate, furie, agresivitate fizică și
agresivitate verbală. Chestionarul DSP poate fi util în practica clinică (evaluare clinică, managementul furiei etc.) sau în evaluarea psihologică periodică/ medicina muncii (de exemplu pentru obținerea permisului de port armă).
Mai multe detalii
Chestionarul
VI (
Vulnerabilitate la
Inadaptare) permite evaluarea unor dimensiuni sau factori după care poate fi descrisă o personalitate cu ”vulnerabilitate la inadaptare”. Chestionarul VI conține 44 de itemi și permite evaluarea a 7 trăsături psihologice care pot fi asociate cu posibile dificultăți sau deficiențe legate integrarea socio-profesională:
instabilitate emoțională, experințe distorsionate, identitate deficitară, relaționare disfuncțională, impulsivitate necontrolată,
empatie deficitară și
intimitate problematică. Chestionarul V.I. este util în identificarea persoanelor cu risc
crescut de inadaptare și, prin asociere cu alte date relevante (
performanță școlară, conduite deviante, depresie, bullying etc.), în identificarea vulnerabilităților și în stabilirea strategiilor eficiente de prevenire sau de intervenție curativă.
Mai multe detalii
Chestionarul
VrA (
Vulnerabilitate și
reziliență la
Adicții), permite evaluarea unor dimensiuni după care se poate descrie o
personalitate cu vulnerabilitate la dependențe/ adicții, trăsături psihologice care, în studiile științifice empirice, au fost frecvent asociate cu diferite tipuri de
dependențe (dependență fizică sau psihologică de o substanță/ un comportament riscant) sau
adicții (căutarea și folosirea compulsivă a unei substanțe/ unui comportament riscant). Chestionarul VrA conține 66 de itemi și permite evaluarea a 6 dimensiuni psihologice asociate cu vulnerabilitatea la adicții (
căutarea de senzații, autocontrol scăzut, intoleranță la disconfort, evitare emoțională, dorința de evadare din realitate și nevoia de
gratificare imediată) și 4 factori considerați factori protectori sau asociați cu o bună reziliență în fața dependențelor sau comportamentelor adictive
(reziliența emoțională, suport social perceput, flexibilitate cognitivă și
auto-eficacitate).
Mai multe detalii
Inventarul de personalitate
PID-5 A full (Personality
Inventory for
DSM-5), permite evaluarea posibililor tendințe dezadaptative sau disfuncționale ale unei persoane și a fost dezvoltat sub egida APA (
American Psychiatric Association - https://tinyurl.com/APA-PID-5-Adults), pentru a fi folosit în paralel cu interviul inițial al pacientului și pentru monitorizarea evoluției pacientului. Versiunea în limba română a Chestionarului PID - 5 (Constantin, Nicuță & Grădinaru, 2021) este formată din 224 de itemi (aserțiuni) și asigură evaluarea a
25 de trăsături dezadaptative (+ 5 domenii de evaluare/ meta-factori) dintre care 10 trăsături dezadaptative nespecifice unui domeniu (
asumarea de riscuri; limitare afectivă; perfecționism rigid; perseverare; submisivitate; suspiciune; nevoia de atenție; duritate; deprimare; ostilitate) și alte
15 trăsături dezadaptative grupate în cinci domenii/ trăsături negative (polul negativ) a celor cinci factori ai personalității ai
Big Five Model: AFECT NEGATIV (
Nevrozism +), DETAȘARE (
Introversiune –), ANTAGONISM (
Agreabilitate – ), DEZINHIBARE (
Conștiinciozitate –) și PSIHOZĂ (
Deschidere +).
Mai multe detalii
Chestionarul
PID-5A brief este
versiunea sintetică (25 de itemi) a
Inventarului de personalitate PID-5 (220 itemi), propus de
APA (American Psychiatric Association) ca model alternativ de diagnostic la DSM - V. Chestionarul PID-5
A brief permite evaluarea polilor negativi și dezadaptativi, derivați din
Big Five Model:
Afect negativ, Detașare, Antagonism, Dezinhibare și
Psihoză.
Chestionarul PID-5
A brief este format din 25 de itemi, pe bază de auto-raportare, analiza statistică a răspunsurilor permițând estimarea gradului de dezvoltare a celor cinci dimensiuni dezadaptative și reprezentarea lor grafică pe o scală în 4 trepte, de la ”0” - absența unor tendințe, la ”3” - tendințe dezadaptative evidente, trăsături disfuncționale prezente sau perturbare severă.
Mai multe detalii
Chestionarul
PID-5A short este
versiunea scurtă (104 de itemi) a
Inventarului de personalitate PID-5, propus de APA (American Psychiatric Association) ca model alternativ de diagnostic la DSM - V. . Chestionarul PID-5
A short asigură evaluarea a
20 de trăsături dezadaptative grupate în cinci domenii/ trăsături negative (polul negativ) a celor cinci factori ai personalității ai Big Five Model: AFECT NEGATIV (Nevrozism +), DETAȘARE (Introversiune – ), ANTAGONISM (Agreabilitate – ), DEZINHIBARE (Conștiinciozitate –) și PSIHOZĂ (Deschidere +) și alte
10 trăsături dezadaptative nespecifice unui domeniu. Pentru un screening detaliat și pentru a urmări schimbarea în timp a severității aspectelor disfuncționale la persoana evaluată, se recomandă completarea versiunii extinse a PID - 5, Adult (224 itemi, 30 de dimensiuni clinice dezadaptative).
Mai multe detalii
Chestionarul
SM (
Stil de Muncă) este format din 70 de itemi dihotomici și permite evaluarea a 10 caracteristici psihologice, relevante pentru conduita angajaților la locul de muncă (Constantin & all, 2010). În funcție de opțiunile lor pentru unul cei doi poli a 10 dimensiuni bipolare, poate fi definit un ”profil individual” relevant pentru contextul muncii (un stil de muncă):
Adaptativ – Inovativ, Planificat – Spontan, Dependent – Independent, Individualist – Colectivist, Dedicat – Detașat, Relaxat – Tensionat, Impulsiv – Controlat, Intuitiv - Analitic, Adaptat – Dezadaptat, Demotivat – Motivat. Prin combinația lor, aceste dimensiuni determină un stil personal de a îndeplini sarcinile profesionale, o modalitate unică, specifică fiecărei persoane, de a se raporta la obiectivele profesionale (individuale și organizaționale) și de a (re)acționa în context profesional.
Mai multe detalii
Chestionarul
TI (
Toleranță la Incertitudine) permite evaluare preferințelor individuale de raportare la situațiile școlare sau profesionale complexe, marcate fie de o incertitudine minimă (control), fie de o mare incertitudine (explorare). Pe axa t
oleranță mică la încertitudine - toleranța mare la incertitudine, scorul total derivă din răspunsurile oferite de persoana evaluată la 42 de itemi dihotomici (cu ”alegere forțată”), prin combinația a șase factori exprimând preferințele individuale pentru:
claritatea vs. complexitatea sarcinilor,
normativitatea vs. libertatea în acțiune,
familiaritatea vs. diversitatea contextului,
nesiguranța vs. încrederea profesională,
monocronia vs. policronia atențională,
rigiditatea vs. flexibilitatea comportamentală. Analiza acestor dimensiuni psihologice ne permit o evaluare a modului în care elevul/ angajatul este potrivit fie pentru un context educațional/ profesional programat, controlat și previzibil (toleranță mică la incertitudine) fie pentru un context educațional/ profesional ne-programat, flexibil și imprevizibil (toleranță mare la incertitudine).
Mai multe detalii
Chestionarul
SRS (
Stil de Relaţionare Socială) permite evaluarea stilului personal de raportare la situațiile care presupun interacțiune socială și comunicare (directă sau mediată on-line) (Constantin & all, 2022). În cadrul chestionarului SRS, prin intermediul a 48 de itemi cu alegeri bipolare, este identificat stilul de relaționare socială, rezultant al combinării a 6 dimensiuni, preferințe psihologice referitoare la:
network-ing-ul relațional; cooperarea în echipă; managementul conflictului; autoevaluarea socială; strategia de persuasiune și atașamentul emoțional fața de grup.
Mai multe detalii
Chestionarul
TM (
Trebuințe Motivaționale) vizează surprinderea principalelor trebuințe/ nevoi motivaționale, cele care stau la baza motivațiilor și deciziilor profesionale. Sunt vizate nevoile/ trebuințele descrise inițial în piramida lui
A. H. Maslow (1943 ) confirmate și re-operaționalizate în modele propuse de
C.P. Alderfer (1969),
D. McClelland (1970),
R. M. Ryan & E. L. Deci, 2001)
E. de Jager Meezenbroek (2012) sau
S. B. Kaufman (2018). Chestionarul TM conține 56 de itemi și permite identificarea a șapte trebuințe/ nevoi bazale, trebuințe de: subzistență (securitate), apartenență (relaționare), expertiză (competență); conducere (autonomie), moralitate (corectitudine), spiritualitate (transcendență) și autorealizare (actualizare de sine).
Mai multe detalii
Chestionarul
EPM /SPM
(
Evaluarea Persistenței Motivaționale) permite evaluarea persistenței motivaționale înțeleasă ca fiind predispoziția individuală de a persista motivațional în efortul direcționat spre atingerea unui scop, de a găsi resursele motivaționale necesare pentru atingerea obiectivelor pe termen lung (Constantin et al., 2011). Chestionarul EPM este format din 30 de itemi vizând identificarea a șase factori:
ambiție (stabilirea de obiective ambițioase),
determinare (
urmărirea scopurilor pe termen lung); planificare (pregătirea activităților zilnice); implementare (realizarea sarcinilor zilnice); recurență (reactualizarea scopurilor neatinse) și
autodisciplină (respectarea planificărilor și angajamentelor). Mai multe detalii
Chestionarul
I.M. (
Implicare Motivațională) surprinde specificul implicării motivaționale individuale, vizibilă prin preferințele sau tendințele unei persoane de a fi motivată de anumite scopuri finale (
plăcere, recompensă, provocare, recunoaștere) sau, altfel spus, de a fi atrasă de anumite tipuri de obiective motivaționale (
egocentrice, instrumentale, internaliste sau
sociale) (Constantin et al., 2008). Chestionarul I.M. este format din 44 de itemi, cu două variante de răspuns (”Adevărat” și ”Fals”) și asigură evaluarea preferințelor individuale spre fiecare dintre cele 4 forme de implicare motivațională și estimarea dominanțelor motivaționale
intrinseci (plăcere, provocare) sau
extrinseci (recunoaștere, recompensă).
Mai multe detalii
Inventarul de Leadership TTT (
Tranzacțional –
Transformațional –
Transcendent; Constantin & all 2024) permite evaluarea a 12 trăsături ale stilului de leadership individual, esențiale pentru înțelegerea impactului leadership-ului asupra performanței organizaționale și satisfacției angajaților. În cadrul
Inventarului de Leadership TTT, pe lângă dimensiunile clasice ale stilului de leadership-ului
tranzacțional și
transformațional, este evaluat și leadership-ul
transcendent care include dimensiuni ce transcend paradigma tranzacțional - transformațional și reflectă complexitatea abordărilor de leadership moderne, generate de recentele schimbări tehnologice și sociale. Inventarul de Leadership TTT conține 78 de itemi și permite identificarea stilului de leadership individual prin intermediul valorilor obținute pentru cei trei meta-factori și cele 12 dimensiuni ale inventarului.
Mai multe detalii
Chestionarul
DSC (
Determinanți ai Schimbărilor în Carieră; Constantin & all 2022) permite evaluarea a 18 factori care ar putea sta la baza deciziei unei persoane de a face o schimbare profesională semnificativă, inclusiv în sensul deciziei de a părăsi actualul loc de muncă. Chestionarul DSC, format din 90 de întrebări, permite evaluarea dimensiunilor psihologice individuale cele mai frecvent și puternic asociate (în studiile și meta-analizele recente), cu intenția sau actul de părăsire a unui loc de muncă / fluctuația de personal fiind util în
consilierea profesională/ managementul carierei (cu scopul de a evalua nevoia unui angajat de a face o schimbare profesională semnificativă) sau în situații de
diagnoză organizațională, pentru a estima factorii critici care ar putea sta la baza fluctuației de personal (predictori ai intenției de
turnover).
Mai multe detalii
Inventarul de stres
4S (
Sources, Symptoms and Strength for Stress; Constantin et all, 2023) a fost construit în acord cu cele mai recente date ale cercetării științifice și permite o identificarea intensității de manifestare a principalelor
surse de stres (
profesionale, sociale, financiare sau
medicale), prezenței și intensității de manifestare a indicatorilor de
burnout (
epuizare emoțională, depersonalizare/ cinism și
reducerea performanței), posibilei conversii a stresului în
simptome psihosomatice (
cognitive, emoționale, de somn și
fiziologice) și
rezilienței la stres (
reziliență personală și
reziliență colectivă). Format din 61 de întrebări, Inventarul de stres 4S și poate fi folosit atât individual (nominal) în consilierea profesională individuală cât și colectiv (anonim) în diagnoza organizațională a factorilor asociați stresului profesional (
surse, intensitate, burnout, simptome psihosomatice, reziliență colectivă etc.).
Mai multe detalii
Chestionarul
CODE (
Commitment or Organizational DisEngagement) permite evaluarea
aspectelor pozitive ale relației dintre angajați și organizațiile lor (
Work Engagement, Organizational Commitment, Psychological Empowerment) sau a posibilelor
aspecte negative ale acestei relații (
Quiet Quitting, Organizational Silence, Psychological Contract Breach, Organizational Cynicism, Work Entitlement, Withdrawal Cognitions, Withdrawal Intentions). Format din 60 de afirmații cu privire a actualul loc de muncă, chestionarul CODE permite evaluarea acestor dimensiuni cheie ale relațiilor dintre angajați și organizațiile din care fac ei parte iar interpretarea rezultatelor se poate face atât la nivel
individual (confidențial, în activitatea de consiliere) cât și la nivel
colectiv, comparând sub-unități (
divizii, departamente, secții, puncte de lucru, echipe etc.) sau categorii profesionale diferite, din perspectiva dinamicii celor 10 dimensiuni ale implicării sau dez-implicării angajaților.
Mai multe detalii
Chestionarul TOP (Toxic Organizational Pressures) este un instrument standardizat care permite evaluarea presiunilor inadecvate (
proceduri, politici, practici organizaționale) exercitate asupra angajaților sau pe care angajații le percep ca fiind exagerate. Chestionarul TOP este structurat în jurul a
12 dimensiuni cheie care reflectă aspectele disfuncționale frecvent întâlnite în organizații, aspecte pe care practica organizațională și cercetarea științifică modernă le-a confirmat impactul negativ asupra satisfacției și performanței profesionale:
climat de neîncredere; comportament abuziv; comunicare deficitară; competiție nesănătoasă; sarcini nerealiste; lipsa recunoașterii; inechitate și favoritism; absența oportunităților; conduite neetice; limitarea autonomiei; obiective conflictuale; rezistență la modernizare. Chestionarul TOP poate fi folosit atât în
consilierea profesională individuală (forma ”i”, individuală) cât și în
diagnoza organizațională (forma ”c”, colectivă),
oferind un cadru comprehensiv pentru
identificarea factorilor potențial disfuncționali sau chiar toxici care pot afecta climatul organizațional și performanța colectivă.
Mai multe detalii
Chestionarul
AIM (
Aspirații și Interese în Muncă) (
Constantin et al. 2022) permite evaluarea
”ancorelor în carieră”, a
aspirațiilor individuale și așteptărilor legate de muncă și de cariera profesională (dacă vorbim de adolescenți și tineri fără o experiență profesională consistentă) sau a
intereselor și valorilor cristalizate legate de muncă sau cariera profesională (dacă vorbim de persoane cu o experiență profesională consistentă). Chestionarul AIM este format din 70 de itemi (aserțiuni), fiind construit în acord cu
Modelul Ancorelor în Carieră propus de Edgar Schein (1993) și asigură evaluare a 10 aspirații / valori profesionale, la cele propuse de Schein & Maanen (2013) adăugându-se două ancore/ aspirații profesionale suplimentare: ”Apartenență și mândrie” și ”Relaționare și coeziune de grup”.
Mai multe detalii
Chestionarul
AIV este destinat evaluării principalelor interese vocaționale (
Artistic, Realistic, Convențional, Antreprenorial, Social sau
Investigativ) în acord cu tipologia
Holland, la care se adaugă o
categorie profesională suplimentară, specifice lumii moderne: categoria intereselor
Informatice. Chestionarul AIV propune
49 categorii de activități profesionale (itemi) pe care adolescentul trebuie să analizeze și să spună în ce măsură acestea l-ar interesa din perspectiva unei posibile ocupații/ profesii viitoare. Evaluarea se face pe o scală în patru trepte: ”- 1” – ”îmi displace!”; ”0” – ”îmi este indiferent”; ”1” – îmi place oarecum; ”2” – ”este ceea ce îmi doresc!”
Mai multe detalii
Chestionarul
APH (
Autoevaluare
Personalitate
Holland), construit și validat în România, permite evaluarea personalității individuale din perspectiva
modelului/ tipologiei Holland. Prin intermediul a 49 aserțiuni despre sine (itemi) este posibilă identificarea a 7 tipuri de personalitate (cele descrise în modelul Holland, la care se adaugă un tip de personalitate suplimentar:
, Perosnalitate Artistică, Realistă, Convențională, Socială,
Antreprenorială, Investigativă și Informatică. Chestionarul APH oferă profilul individual în funcție de cele șapte tipuri de personalitate și sugestii legate de posibile opțiuni profesionale.
Mai multe detalii
Chestionarul
AOH (
Autoevaluarea Ocupațiilor Holland) a fost construit și validat în România și permite evaluarea a 35 de grupuri de ocupații profesionale și analiza lor din perspectiva atractivității sau a interesului pentru o carieră profesională. Raportul de evaluare AOH permite atât identificarea clusterului/ clusterelor de ocupații preferate de persoana evaluată cât și identificarea categoriei/ categoriilor ocupaționale agreate prin raportare la modelul Holland: ocupații
artistice, realistice, convenționale, antreprenoriale, sociale, investigative sau informatice.
Mai multe detalii
Chestionarul
ARC-ASII (
Artistic,
Realistic,
Convențional,
Antreprenorial,
Social,
Investigativ și
Informatic) este destinat evaluării dominantelor individuale care pot sta la baza deciziilor vocaționale. Pe baza analizei preferințelor și alegerilor individuale pentru fiecare dintre cei 105 itemi ai chestionarului, rezultă scoruri compozite care exprimă gradul de manifestare a (a)
intereselor vocaționale, (b) opțiunilor pentru anumite
ocupații/ profesii sau (c)
personalității vocaționale, toate evaluate în acord cu
modelul Holland. Concordanța în evaluarea celor trei aspecte (
personalitate, interese și
ocupații preferate) este ilustrată în profilul vocațional individual, alături de exemple cu posibile profesii recomandate. Rezultând prin
integrarea versiunilor sintetice a trei chestionare distincte (AIV, APH și AOH), consecutivă analizei a peste 3000 de evaluări individuale, Chestionarul ARC-ASII este instrumentul ideal pentru evaluarea caracteristicilor individuale relevante pentru activitățile de consiliere și orientare vocațională.
Mai multe detalii
Chestionarul FACT –
Flexibility and
Adaptability in
Career
Timeline – (Constantin & all, 2025) permite evaluarea a 13 factori esențiali pentru evaluarea flexibilității profesionale și adaptabilității în carieră, dimensiuni psihologice relevante pentru contextul actual al muncii marcat de o continuă schimbare și incertitudine. Fiecare dintre factorii Chestionarului FACT este reprezentat printr-un set de 6 itemi cu răspunsuri colectate pe o scală Likert în cinci trepte, acoperind o gamă largă de aspecte asociate adaptabilității și rezilienței profesionale. Cu scopul de a oferi o imagine mai clară a modului în care o persoană își percepe abilitățile sale de a se adapta la schimbările profesionale și de a gestiona cariera pe termen lung, Chestionarul FACT permite atât identificarea punctelor forte, premise pentru o adaptabilitate crescută, cât și a vulnerabilităților (caracteristici personale care pot fi dezvoltate), oferind un suport consistent pentru definirea și implementarea unor strategii de intervenție orientate spre îmbunătățirea flexibilității și adaptabilității profesionale.
Mai multe detalii
Chestionarul
AIDA (
Atenție, Informații, Decizii și Activități) este construit integral și validat pe populația românească în acord cu tipologiile de personalitate propuse de
K. G. Jung (1971),
I. Briggs-Myers (1985) și
D. Keirsey (1998). Format din 36 de aserțiuni, chestionarul permite evaluarea atât a celor patru mari dimensiuni ale personalității individuale (
Extraversiune - Introversiune; Percepție - Intuiție, Raționalitate - Sensibilitate, Planificare - Spontaneitate) cât și estimarea predominanței unuia dintre cele
16 Roluri / Tipuri temperamentale descrise în modelele propuse de
Briggs-Myers (MBTI) sau de
David Keirsey (KTS). Raportul AIDA oferă, dincolo de profilul psihologic, sugestii valoroase cu privire la alegerile vocaționale sau succesul în carieră.
Mai multe detalii
Chestionarul
AAB (
Autoevaluarea Aptitudinilor Bazale) permite o estimare, prin auto
-raportare, a gradului de dezvoltare a aptitudinilor
perceptive, cognitive, fizice și
psihomotorii. Chestionarul AAB este constituit din 52 de itemi în care sunt descrise și exemplificate fiecare dintre cele
52 de aptitudini ale modelului Fleishman (Fleishman, E.A. & Relly, M. E., 2008), la care se adaugă 4 itemi de control reprezentativi pentru tendința de a exagera în autoevaluare. Însumarea valorilor raportate de persoane evaluată permite estimarea gradului de dezvoltare a celor 4 clase/ categorii de aptitudini generale și a 14 categorii de aptitudini specifice. Fiind bazat pe autoraportare, Chestionarul AAB poate fi folosit doar în activități de consiliere (
consiliere vocațională, managementul carierei, dezvoltare personală, coaching etc.).
Mai multe detalii
Chestionarul
INEM (
INteligență EMoțională) permite evaluarea inteligenței emoționale, a capacității individuale de a recunoaște și folosi cu eficienţă emoțiile proprii sau ale celorlalți, atât în plan social cât şi în cel profesional (Constantin T, 2022). Chestionarul conține 50 de itemi cu răspuns dihotomic și asigură evaluarea a 4 factori/ fațete ale inteligenței emoționale (
înțelegerea propriilor emoții personale; 2. reglarea propriilor emoții; 3. înțelegerea emoțiilor celorlalți 4. reglarea emoțiilor celorlalți) grupați în cei doi meta-factori:
inteligența intrapersonală și
inteligența interpersonală. Un factor suplimentar - 5.
dezirabilitate socială - este folosit ca scală de control al tendinței unei persoane de a exagera în autoevaluare (pentru scoruri mari).
Mai multe detalii
Testul de Raționament Algoritmic (RA)
Cât de dezvoltată îi este abilitatea de a gândi logic, analitic și structurat?
Testul de Raționament Algoritmic (
RA) este un instrument destinat evaluării
gândirii algoritmice, o abilitate cognitivă foarte apropiată de ceea ce în literatura psihologică numește ca fiind
inteligență fluidă, raționament deductiv sau
raționament logic secvențial. Compus din 50 de itemi (probleme/ sarcini cognitive), Testul RA asigură evaluarea a patru abilități cognitive centrale: ”raționament numeric” (cu sub-scalele
recunoașterea tiparelor și
raționament aritmetic); ”raționament verbal” (cu sub-scalele
manipulare verbală și
codificare verbală și lingvistică); ”raționament practic” (cu sub-scalele
raționament decizional și
raționament spațial) și ”raționament deductiv” (factor general de integrare logică). Testul RA permite estimarea abilității de a gândi logic, analitic și structurat, în contexte care cer rezolvarea de probleme, luarea unor decizii rapide și învățare adaptativă, fiind deosebit de valoros în în selecția de personal pentru poziții tehnice, analitice din
industria IT sau
din alte domenii/ industrii (
inginerie, finanțe, management, analiză de date etc.).
Mai multe detalii
Formularele/ date interviu (
FI) sunt reprezentate de
fișe, ghiduri de interviu sau
”tipizate” utile în activitatea psihologică, în completarea evaluărilor psihologice standardizate. Formularele/ ghidurile de interviu
pot fi completate online, dând clic pe opțiunea ”Completează formulare/ interviu” (după selectarea numelui persoanei intervievate) sau copiate în computer (din partea dreaptă a acestei pagini)
și folosite în format Word. Aceste formulare/ ghiduri de interviu sunt
accesibile gratuit și sunt structurate pentru domeniile: a)
clinic (
”Formular de diagnostic clinic C.P.R.”, ”Interviu clinic și de psihoterapie”), b)
organizațional (”
Interviu dezvoltare profesională - DEEP”, ”
Formular pentru evaluarea postului”, ”
Interviu de recrutare”; ”Interviu periodic angajați”) sau c)
educațional (”
Formular de consiliere CJRAE”; Interviu de consiliere educațională”; ”
Interviu de consiliere vocațională”).
Formularele/ ghidurile de interviu permit înregistrarea informațiilor relevante pe parcursul sau consecutiv realizării unui interviu sau a unei intervenții psihologice și
pot fi completate selectiv (numai pe anumite secțiuni),
re-actualizate (cu ocazia fiecărei ședințe de interviu/ consiliere / psihoterapie),
salvate sau
imprimate ori de câte ori este necesar.
Mai multe detalii